عکس شهر

ساخت وبلاگ


لاگوس نیجریه

لاگوس بزرگ‌ترین شهر نیجریه است و قبلا پایتخت این کشور بود.

جمعیت این کلانشهر بین ۱۰ تا ۱۵٫۵ میلیون نفر برآورد می‌شود و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای آفریقا است.

لاگوس در آغاز دهکده کوچکی از قوم یوروبا بود و دو دوره تسلط نیروهای اروپایی را بخود دید و به مرور به مرکز بازرگانی و جمعیتی نیجریه تبدیل شد.


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : لاگوس,نیجریه,عکس,عکس شهرهای آفریقا,عکس شهرهای نیجریه,شهرهای زیبای افریقا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 6779 تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391 ساعت: 5:42 PM

 

آبوجا


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید
حتما همه عکس ها رو ببینید تا نظرتون درباره این شهرهای آفریقایی برگرده و ببنید چقدر زیبا هست

آبوجا پایتخت نیجریه است.

جمعیت آبوجا ۷۷۸,۵۶۷ نفر است .

زمانی که در سال ۱۹۷۶ تصمیم گرفته شد پایتخت نیجریه را از لاگوس جابجا کنند، یک ناحیه پایتختی برای ساخت پاتخت در مرکز کشور در نظر گرفته شد.

آبوجا که به صورت یک شهر طراحی‌شده است در این ناحیه پایتختی فدرال ساخته شد.

جابجایی پایتخت دو دلیل اصلی داشت، یکی ازدیاد بیش از اندازه جمعیت در لاگوس و دیگری قرار دادن پایتخت جدید در ناحیه‌ای بیطرفانه از نظر قومی.

تکمیل ساخت زیربنای این شهر با مقداری تعویق در دهه ۱۹۸۰ به پایان رسید.

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : نیجریه,آبوجا,ابوجا,شهرهای آفریقایی,عکس,طبیعت آفریقا,عکس شهرهای آفریقا,عکس نیجریه, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 6976 تاريخ : يکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت: 7:55 AM

بارسلون

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب


بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است. جمعیت شهر بارسلون ۱٫۶۲۱٫۵۳۷ در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۱٫۴ کیلومتر مربع و منطقه شهری بارسلون بدون احتساب حومه در منطقه‌ای به وسعت ۸۰۳ کیلومترمربع بیش از ۴٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر است. مجموعا در حدود پنج میلیون نفر در ناحیه شهری بارسلونا زندگی می‌کنند. همچنین این شهر بخش اصلی شهرداری‌ها و شهرستان‌های هم جواریست که منطقه شهری بارسلونا را با جمعیت ۳٫۲۱۸٫۰۷۱ می‌سازند. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگ‌ترین کلان شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.

بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی٬ تجارت٬ رسانه٬ سرگرمی٬ هنر٬ بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است. بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه جا کرده است.  شهر بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است، این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند. به نقل از مجله مونوکل این شهر ۱۷امین شهر قابل زندگی در جهان است، همچنین طبق تحقیق 2thinknow بین شهرهای‌های جهان در زمینه نوآوری، بارسلونا جایگاه ۱۳ام را داراست. بارسلون با ۱۷۷ بیلیون یورو تولید ناخالص داخلی ۴امین شهر ثروتمند اتحادیه اروپا و ۳۵امین شهر جهان است.

بارسلون به عنوان یک شهر رومی تاسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلون گشت. پس از پیوستن به پادشاهی آراگون یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون بود. این شهر در طول تاریخ خود بارها مورد تصرف قرار گرفت. امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد. همچنین بارسلون مقراصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز می‌باشد.

بارسلون به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است، پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلون مرکز استان بارسلونا و بارسلونس کومارکا است.

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : بارسلون,بارسلونا,عکس شهر بارسلون,مناطق تفریحی و گردشگری اسپانیا بارسلون,عکس های ایالت کاتالانیا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 16187 تاريخ : جمعه 4 اسفند 1391 ساعت: 11:29 PM

 

زوریخ سوئیس

 

بقیه عکس های در ادامه مطلب

بزرگ‌ترین شهر کشور سوئیس و مرکز کانتون (ایالت) زوریخ است. این شهر مرکز اصلی تجاری، بازرگانی و فرهنگی سوئیس است و گاه پایتخت فرهنگی سوئیس خوانده می‌شود. گرچه پایتخت سیاسی سوئیس در شهر برن است. زوریخ یکی از شهرهای جهانی است. بر پایه نظرسنجی‌های متعددی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ انجام شده است ، زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود.

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : زوریخ,سوییس,سوئیس,عکس,عکس شهر,عکس شهر زوریخ,زوریخ عکس,عکس شهر زوریخ, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 10621 تاريخ : 1 اسفند 1391 ساعت: 7:20 AM

پاتایا

 


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

پست های بعدی به ترتیب:زوریخ-بارسلون


شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد.

شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد و با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال که بیشتر آنان را مردان تشکیل می‌دهند، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. پاتایا به دلیل وجود فاحشه‌خانه‌ها، کاباره‌ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد. خیابان واکینگ استریت از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحات شبانه در پاتایا است. جزیره مرجانی پای از دیگر مراکز تفریحی پاتایا است.

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : پاتایا,تایلند,سواحل پاتایا,عکس های پاتایا,مناطق تفریحی پاتایا,عکس های شهرپاتایا,عکس پاتایا تایلند, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 24015 تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1391 ساعت: 2:48 AM

 

لیون

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید




یک شهر در خاور مرکزی فرانسه است. این شهر، سومین شهر بزرگ فرانسه، پس از پاریس و مارسی، محسوب می‌شود. لیون، یک مرکز بزرگ اقتصادی است که در بین پاریس و مارسی قرار گرفته‌است و به‌عنوان پایتخت فرانسه در خوش‌گذرانی، شهرت پیدا کرده‌است. این شهر در تاریخ سینما، نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌است. تیم فوتبال المپیک لیون، مهم‌ترین تیم ورزشی این شهر است و لیون از این جهت، رشد برجسته‌ای در قهرمانی در بازی‌های اروپا کرده‌است.

شهر لیون با احتساب حومه‌اش، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت فرانسه، پس از پاریس محسوب می‌شود. برپایهٔ آمار تخمینی، جمعیت این شهر و حومه‌اش در سال ۲۰۰۷ میلادی، بالغ بر ۱٬۷۸۳٬۴۰۰ نفر بوده‌است. ولی جمعیت خود شهر، تنها بالغ بر ۳۰۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

لیون همچنین یک مرکز بزرگ صنعتی و مرکز شیمیایی، دارویی و زیست‌شناسی در سطح فرانسه محسوب می‌گردد. این شهر همچنین یکی از قطب‌های تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.

لیون در بسیاری از موارد، ریاست فرانسه را در دست می‌گیرد و همچنین به‌عنوان پایتخت آلپ در فرانسه، شناخته شده‌است. این شهر به‌دلیل داشتن معماری تاریخی، مقر سازمان جهانی یونسکو (بخش میراث تاریخی) در آن قرار گرفته‌است.

لیون یک شهر تاریخی و پایتخت ابریشم جهان محسوب می‌شود و در کرانهٔ رون قرار دارد. این شهر به‌علاوه، شبکهٔ خبری یورونیوز را نیز، در خود جای داده‌است.

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : لیون, فرانسه, نقاط دیدنی فرانسه, عکس های لیون, مناطق توریستی فرانسه, عکس های شهر لیون,d, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 7200 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1391 ساعت: 5:41 PM

ادامه عکس ها در ادامه مطلب

 

هاوایی



در اقیانوس آرام ایالت پنجاهم کشور آمریکا است. پایتخت و شهر مهم آن هونولولو است. طول نواری که مجمع‌الجزایر هاوائی را تشکیل می‌دهد ۳،۳۰۰ کیلومتر است. هشت جزیره اصلی هاوائی اوآهو Oahu، مائوئی Maui، کائوآئی Kauai، لانائی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو و Niihau و کاهولاوی Kahoolawe هستند. بزرگ‌ترین این جزیره‌ها جزیره هاوائی با وسعت ۸،۱۵۰ کیلومتر مربع و کوچک‌ترین آنها جزیره غیرمسکونی کاهولاوی با ۱۲۵ کیلومتر مربع وسعت است.

اقیانوس در پیرامون جزایر هاوائی ۴،۰۰۰ تا ۵،۰۰۰ عمق دارد. معروفترین کوه هاوائی دایمند هد (Diamond Head) در نزدیکی (هونولولو) است. برخی از آتشفشان‌های هاوائی هنوز فعالند از جمله مانوئا لوآ Manua Loa و کیلوئه‌آ Kiluea. در شمال شرقی مولوکاوی پرتگاهی به بلندای ۱،۱۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد که از بلندترین پرتگاه‌های جهان است.

آب و هوای هاوائی معتدل و نمناک است. بالاترین دمای هونولولو ۳۱ درجه سانتیگراد و پایین‌ترین دمای آن ۱۳ درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی در یک روز در هونولولو گاه رکوردهای جهانی را می‌شکند. کوه وایالئاله Waialeale در جزیره کاوائی، با ۱۲۳۸ سانتیمتر بارندگی در سال از نمناکترین مناطق جهان است.

شمار گیاهان بومی هاوائی به چندین هزار می‌رسد و ۶۶ گونه پرنده بی‌همتا در هاوائی شناسائی شده‌اند. پیش از راه یافتن انسان‌ها به هاوائی هیچ پستانداری در این جزایر حضور نداشت.

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : هاوایی,هاوائی,سواحل هاوایی,سواحل هاوائی,جزایرهاوایی,جزایر هاوائی,عکس های سوالح زیبا دنیا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 10496 تاريخ : پنجشنبه 19 بهمن 1391 ساعت: 11:18 AM

 

هامبورگ

 

دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپا است. هامبورگ سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روتردام است. هامبورگ یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از شانزده ایالت آلمان نیز به شمار می‌آید.
هامبورگ در جنوب شبه جزیره یوتلاند قرار دارد.که در جنوب آن اروپای قاره ای در شمال منطقه اسکاندیناوی در غرب دریای شمال و در شرقدریای بالتیک قرار دارد. هامبورگ بر روی رود الب قرار دارد که از تقاطع آلستر و بیله تشکیل می شود. هامبورگ دارای آب و هوای اقیانوسی است که تحت تاثیر اقیانوس اطلس است.


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : عکس هامبورگ,نقاط دیدنی هامبورگ,مکانهای توریستی آلمان هامبورگ,عکس بندر هامبورگ, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 12201 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت: 12:03 AM


شهری در ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا است.

نام این شهر که در زبان اسپانیایی به معنی مراتع سبز است گاهی صرفاً وگاس خوانده می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین مراکز سرگرمی در دنیا بشمار می‌آید.

برخلاف نام آن به دلیل قرارگرفتن در صحرای نوادا آب و هوای خشک و بی آبی دارد.

 

عکس لاس وگاس

 


برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : لاس وگاس,نقاط دیدنی لاس وگاس,مکان های تفریحی لاس وگاس,عکس های لاس وگاس,عکس شهر لاس وگاس,d, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 17403 تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 ساعت: 9:52 AM

 

سیدنی



بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. نیمی از ایرانیان مهاجر به استرالیا یعنی ۹٬۳۲۳ نفر در شهر سیدنی ساکن هستند.

سیدنی نماد کشور استرالیاست. شهری است با جذابیت‌های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.


سیدنی سرشار از تنوع است. ساکنان آن، ۴ میلیون شهروندی هستند که عمدتاً از پیشینه مختلف قومی، نژادی و فرهنگی برخوردارند. در هر گوشه‌ای از سیدنی، می‌توان ردپایی از فرهنگ‌های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک‌های ملی و حفاظت شده، موزه‌ها و گالری‌های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده‌اند.

سیدنی مرکز ایالت نیو ساوث ولز New South Wales است. شهر سیدنی، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل ۷۰۰ محله می‌شود. در طول زمان، بتدریج هر یک از این محله‌ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده‌است.



برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : سیدنی,استرالیا,عکس های سیدنی استرالیا,اماکن توریستی و تاریخی و دیدینی استرالیا سیدنی, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 7817 تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت: 11:41 AM

ونیز

ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر ۲۷۱، ۶۶۳ نفر مرکز ناحیه وِنِتو است.

شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است.

ونیز بصورت جزیره‌های کوچکی است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

شهر ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر میروند از دیدنی‌های این شهر میتوان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی‌ از حواریون حضرت مسیح که به سن مارکو مشهور است

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : ونیز,شهر آبی,عکس شهر ونیز,خیابانهای ونیز,ساختمانهای ونیز,عکس ونیز,ونیز ایتالیا,عکس شهرهای ایتالیا,d, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 10471 تاريخ : شنبه 16 دی 1391 ساعت: 6:40 AM

 


پایتخت کشور آلمان و بزرگ‌ترین شهر هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ مساحت در این کشور است و در کل اتحادیه اروپا مقام دوم را دارد. مساحت آن ۸۹۹ کیلومتر مربع است و این شهر ۳۸ کیلومتر از شمال به جنوب و ۴۵کیلومتر از شرق به غرب امتداد یافته‌است. میانگین ارتفاع آن از سطح دریا ۳۴متر ثبت شده بلندترین ارتفاع (۱۱۵متر) به دو تپه مصنوعی توفلسبرگ و ماگلبرگ مربوط می‌شود برلین همچنین یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان نیز به شمار می‌آید. برلین، بزرگ‌ترین و از نظر تاریخی مهم‌ترین ایالت آلمان است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر در حال حاضر، آن را به یکی از مهم‌ترین مراکز جلب گردشگر تبدیل کرده‌است. با این‌حال برلین، شهری «فقیر» با وام‌دار است. برلین به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان در زمان‌های مختلف نقش مهمی بازی کرده‌است: در قرن ۱۸، به عنوان پایتخت پروس، قلب روشنگری بود. در «دههٔ طلایی سال‌های بیست»، در این شهر بزرگ جشن‌های بی‌شماری برپا شد. امروز نیز برلین، یکی از شهرهای مهم اروپاست که هنوز نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

در حال حاضر برلین، پایتخت آلمان، مرکز دولت و مجلس فدرال این کشور است، هر چند که هنوز برخی از وزارت‌خانه‌ها، شعبه‌هایی نیز در شهر بن، پایتخت پیشین آلمان دارند. بخشی از شهر که بناهای دولتی در آن واقع‌اند، مثل «رایشستاگ» (Reichstag) که مجلس فدرال آلمان در آن قرار دارد، دروازهٔ «براندنبورگ» (Brandenburger Tor)، یا میدان‌هایی چون «بازار ژاندارمری» (Gendarmenmarkt)، از جمله دیدنی‌های شهر برلین است که تاریخ معاصر آلمان در آن‌ها نوشته می‌شود. در میدان پتسدام (Potsdamer Platz) که در زمان جنگ سرد به آن «نوار مرگ» می‌گفتند، چندی است که ساختمان‌های بسیار مدرن و بلند و دیدنی بنا شده‌اند. میدان الکساندر (Alexanderplatz)، که در دورهٔ حکومت «آلمان دموکراتیک» میدان مرکز مرکزی برلین شرقی بود، در سال‌های گذشته تغییرات اساسی کرده‌است. هم‌چنین در برخی از محله‌های برلین، به ویژه در بخش شرقی آن، رد پای تاریخ را می‌توان یافت.



برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : برلین,عکس برلین,آلمان,عکس های شهرهای آلمان,آثار تاریخی آلمان,مکان های توریستی آلمان,f, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 9866 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1391 ساعت: 11:34 AM

 

کابل

 

کابل، پایتخت افغانستان با جمعیتی حدود ۲،۸۵۰،۰۰۰ نفر و مساحتی حدود ۲۷۵ کیلومتر مربع میباشد که در ولایت کابل (استان کابل) واقع شده است. کابل همراه با دیگر توابع (ولسوالی‌ها)، جمعیتی بیش از ۳.۵ میلیون و مساحتی در حدود ۴۲۵ کیلومتر مربع دارد.

کابل مرکز اقتصادی و فرهنگی افغانستان میباشد و در ۱،۸۰۰ متری بالای سطح دریا در دره‌ای دراز و باریک بین کوه‌های هندوکش را شکافته و در طول دریای کابل امتداد یافته است. این شهر همراه با قندهار، هرات و مزار شریف توسط بزرگراه‌های حلقوی که در سرتاسر کشور امتداد یافته وصل شده است. کابل همچنین مسیر اصلی شاهراه جلال آباد که به سوی پشاور پاکستان می‌رود میباشد.

محصولات اصلی کابل شامل میوه تازه و خشک، قالیچه افغان، چرم و محصولات پوست گوسفند، لباس‌ها و اسباب محلی و نسخه‌های محصولات باستانی می‌باشد. جنگ‌های ۱۹۷۸-۲۰۰۱ این صنعت را مختل کرد و به اقتصاد صدمه بسیاری وارد کرد.

شهر کابل قدامت ۳،۵۰۰ ساله دارد؛ پادشاهان بسیاری سالها روی شهر به خاطر موقعیت استرتژیکی آن که در طول مسیرهای جنوب و مرکز آسیا قرار گرفته جنگ میکردند. از سال ۱۵۰۴ تا ۱۵۲۶، کابل به عنوان مرکز رسمی بابر، سازنده امپراتوری گورکانیان بود. بعد از آن تا سال ۱۷۳۸ زیر سلطنت دهلی بود، که نادر شاه و نیروهای افشاریان به گورکانیان حمله کردند. بعد از مرگ نادرشاه در ۱۷۴۷، شهر به دست احمد شاه درانی افتاد که بسیار سریع آنرا در امپراتوری افغان اضافه کرد. در ۱۷۷۶، تیمورشاه درانی کابل را به پایتخت افغانستان مبدل ساخت. از سال ۱۹۸۰، با شروع جنگ بر ضد اتحاد جماهیر شوروی از سوی مجاهدین، شهر به دست گروه‌های جنگ‌طلب متفاوتی افتاد. شهر در حال حاضر در حال توسعه‌سازی جدید است اما حملات طالبان و دیگر شبه‌نظامیان عملیات بازسازی را کند ساخته است.



برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : کابل,عکس های کابل,افغانستان,طبیعت افغانستان,جاهای دیدینی افغانستان,خیابانهای کابل, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 13916 تاريخ : يکشنبه 19 آذر 1391 ساعت: 2:59 PM

 

شهری واقع در استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا است. این شهر بندرگاهی مهم و بزرگ‌ترین کلانشهر غرب کانادا (سومین در کل کشور) است. جمعیت ونکوور در سال ۲۰۰۶ میلادی ۵۸۷٬۸۹۱ نفر و جمعیت کلان‌شهر (ونکوور و حومه) ۲٬۱۸۰٬۷۳۷ نفر بوده است.


ونکوور بین خلیج بورارد در شمال و دلتای رودخانه فریزر در جنوب قرار گرفته است. آب و هوای ونکوور معتدل است. میانگین حداکثر دما در گرم‌ترین ماه (اوت) به ۲۲ و میانگین حداقل هوا در سردترین ماه (ژانویه) به ۰/۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.


سابقه سکونت بومیان در منطقه ای که اکنون شهر ونکوور بر آن گسترش یافته است به دست کم ۹٬۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در ۱۷۹۱ دریانوردان اسپانیایی، و در ۱۷۹۲ جورج ونکوور انگلیسی اولین کاشفان غربی بودند که آب‌های اطراف را در نوردیدند. حضور اروپاییان بر خشکی تا ۱۸۰۸، که سایمون فریزر و همراهانش در سواحل منطقه پیاده شدند، ثبت نشده‌است. جویندگان طلا در ۱۸۶۱ به نواحی دهانه رودخانه فریزر وارد شدند. کارخانه الوارسازی که در ۱۸۶۳ ساخته شد آغاز نقش بنیادین صنعت چوب‌بری در شکل‌گیری شهر را رقم زد. شهرکی اطراف این کارخانه گسترش یافت که مشهور به گزتان بود (نام رسمی گرنویل در ۱۸۷۰ به آن اطلاق شد.) به زودی راه آهن سراسری کانادا به گرنویل رسید.

نام گرنویل در ۶ آوریل ۱۸۸۶ تغییر داده شد و شهر ونکوور (به افتخار ناخدا جورج ونکوور) رسما تأسیس شد.


از مراکز تحصیلات عالی کلان‌شهر ونکوور می‌توان به دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر اشاره کرد.



برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : کانادا,ونکوور,عکس,عکس شهر ونکور,ونکوور,شهرهای کانادا,عکس های شهر ونکور,جاهای دیدینی کانادا,d, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 13558 تاريخ : جمعه 17 آذر 1391 ساعت: 4:24 PM

سلام در خدمت شما هستیم با عکس های شهر آنکارا لازم به ذکره از این شهرها عکس هایزیادی هست که باز هم قرار داده خواهد شد





آنکارا (در قدیم: آنقره) پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی استان آنکارا است.


آنکارا شهری جدید و نسبتاً مدرن با ۴٬۳۱۹٬۱۶۷ نفر جمعیت است (آمار ۲۰۰۵). از مراکز دیدنی آن می‌توان آرامگاه آتاتورک و برج گردان خرید آتاکوله را نام برد.

آنکارا از زمان حتی‌ها (قومی کهن که در هزارهٔ دوم پیش از میلاد بر قسمت اعظم آسیای صغیر و سوریه فرمانروایی داشت) اهمیت داشت. در دورهٔ رومی‌ها کرسی ایالتی شد. خسرو پرویز ساسانی آن را گرفت (سال ۶۲۰ م.). هارون‌الرشید و معتصم خلفای عباسی آن را محاصره و تاراج کردند. در این شهر امیر تیمور، بایزید یکم (سلطان عثمانی) را مغلوب و دستگیر کرد (۱۴۰۲م.). در ۱۹۲۳ پایتخت ترکیه شد.

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : عکس شهر آنکارا,عکس آنکارا,عکس شهرهای ترکیه,مکان های توریستی ترکیه انکارا,جاذبه های توریستی انکارا,dd, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 13561 تاريخ : يکشنبه 12 آذر 1391 ساعت: 6:33 AM

شانگهای (به چینی: 上海) بزرگ‌ترین شهر کشور چینو هشتمین شهر بزرگ جهان است.


شانگهای

این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر چین به حساب می‌آید.

شانگهای شهر غول آسا و لبریز از جمعیت. رابط میان چین و دنیای خارج. شهری که حزب کنونی چین در آن پایه گذاری شد. به شهر جنگل آسمانخراشها معروف است. شهر روشنفکری و کارگری با ۲۵ دانشگاه و موسسه دانشگاهی. این شهر در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ تسه قرار دارد با فاصله اندکی از اقیانوس آرام و نامش به چینی بر فراز دریا معنی دارد. شهر شانگهای به دو بخش توسط رودخانه تقسیم میشود

نمایی بیرونی از ساختمان موزه شانگهای

 

که بخش شرقی که ناحیه تازه ساخت آن و با معماری جدید می‌باشد پودونگ و شرق آن شانگهای نام دارد که در منتها الیه غربی آن فرودگاه خونچای که مربوط به پروازهای داخلی است قرار دارد.


همچنین فرودگاه اصلی شانگهای در منطقه پودونگ واقع است که با یک مونوریل خارج شهری به شهر شانگهای وصل می‌شود. از نکات جالب این شهر در حال حاضر منطقه شانگهای اکسپو ۲۰۱۰ است که مربوط به نمایشگاه بینالمللی در سال ۲۰۱۰ می باشد. زبان مردم این منطقه بیشتر ترکی است ودین اکثریت انها مسلمان سنی است.


برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : شهر شانگهای,عکس شانگهای چین,عکس شهر های چین,شانگهای,عکس نقاط دیدینی شانگهای چین, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 10109 تاريخ : شنبه 4 آذر 1391 ساعت: 4:54 AM

سلام در این پست با عکس های شهر آمستردام در خدمت شما عزیزان هستیم بعد از عکس شمامیتوانید اطلاعات در مورد این شهر بخوانید

ضمن اینکه اگر مایل به دیدن نقاط مختلف این شهر هستید میتوانید به ادامه مطلب رفته و از عکس های این شهر دیدن کنید

آمستردام



آمستردام (به هلندی: Amsterdam) پایتخت کشور هلند  است و در غرب این کشور واقع شده‌است. این شهر نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل می‌دهند که تنوع آنها به بیش از صد و پنجاه ملیت می‌رسد.

هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد. بندر آمستردام از شرق به دریاچهٔ اَیسل مِیر وصل می‌شود و از غرب از طریق یک کانال کشتیرانی به دریای شمال و آبهای آزاد راه دارد. ورودآب به این مجراها کنترل می‌شود چون آمستردام نیز مانند مناطق وسیعی از هلند زیر سطح دریا قرار گرفته‌است. رودخانهٔ آمستِل از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکهٔ گسترده‌ای از کانالها و نهرها بخش‌های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می‌کنند.این کانالها به تدریج طی چهار پنج قرنِ گذشته به شکل نیم دایره‌هایی دورِ هستهٔ اولیهٔ شهر حفر شده و گسترش یافته‌اند. کاربرد اصلی آنها جابجایی بار و محصولاتِ وارداتی از کشتی‌ها به انبارها و تجارتخانه‌ها و بالعکس از آنجا به بندرگاه بوده‌است. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان نشین بسیاری در حاشیهٔ کانالهای بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌است و به یک موزهٔ رو باز و دیدنی می‌ماند. به همین خاطر یکی از جاذبه‌های گردشگری در آمستردام، قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد.

 دانشگاه آمستردام UvA و دانشگاه آزاد یا VU (با دانشگاه آزاد ایران اشتباه نشود) بزرگ‌ترین مراکز آموزشی این شهر هستند که در رشته‌های گوناگون دانشجو می‌پذیرند. در زمینهٔ هنر، مدرسهٔ عالی هنرها (Amsterdamse Hogeschool voor Kunsten)مهتمرین مرکز آموزشی ست که در رشته‌هایی چون رقص، موسیقی، نمایش و سینما دانشجو می‌پذیرد.

هلند برای هنردوستان نیز مکانی رؤیایی‌ست. گذشته از معماری زیبا، این شهر نسبت به مساحتش گنجینه‌های هنری بسیاری را داراست و پر است از موزه‌ها و گالریهای جورواجور. از نقاشی‌های خیره‌کنندهٔ رمبراند، ورمیر (فرمیر) و ون گوگ Van Gogh (فان خوخ) که در موزه‌های اصلی به نمایش گذاشته شده‌اند گرفته، تا موزه‌های کوچکی مانند موزهٔ ... یا موزهٔ شکنجه. سه موزه اصلی آمستردام در میدان موزه [Museumplein] واقع اند.

از نظر تجاری این شهر اهمیت زیادی در هلند دارد و دفاتر بسیاری از شرکت‌های بزرگ در آن واقع شده است. برخی شرکت‌های جهانی نیز بدلیل تسهیلات مالیاتی هلند نسبت به کشورهای مجاور، دفاتر منطقه‌ای خود را در این شهر و بخصوص در اطراف فرودگاه اسخیپل (سکیپل) در نزدیکی آمستردام مستقر ساخته اند که از آن میان می‌توان به سونی اشاره کرد.

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

 

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : آمستردام,عکس شهر,امستردام,آمستردام هلند,جاهای تفریحی هلند امستردام,نقاط تاریخی و توریستی و دیدنی آمستردام هلند, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 13107 تاريخ : شنبه 4 آذر 1391 ساعت: 4:55 AM

سلام
امروز با عکس های شهر میلان در خدمت شما هستم


میلان

برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید

دومین شهر بزرگ ایتالیا است. این شهر در دشت لومباردی قرار دارد و جمعیت آن همراه با حومه، در سال ۲۰۰۶ میلادی ۴٬۲۸۰٬۸۲۰ نفر برآورد می‌شود


از میدان‌های اصلی و جالب این شهر می‌توان از میدان دلدوئومو نام برد.از دیدنی‌های شهر میلان کلیسای دومو است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و تئاتری به نام تئاتر پلکان دارد که در سال 1778 ساخته شده و به میزان 3600تماشاچی جا دارد و روبروی مجسمه لئوناردو داوینچی در میدان

قرار دارد(palazzo della scala)

مجتمع نمایشگاهی تجاری فیرا میلانو که رد حوضه شمال غربی شهر ساخته شده است بزرگترین پرژه ساخت و ساز در اروپا و خود نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تجاری دنیا به حساب می آید این مجتمع در آوریل سال2005افتتاح شد

 

بقیه عکس ها را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید

 

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : میلان,عکس شهر میلان,نقاط دیدنی میلان,جاهای,دیدنی میلان,نقاط توریستی میلان,عکس های شهر های ایتالیا, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 11138 تاريخ : 30 آبان 1391 ساعت: 6:41 AM

سلام این بار با عکسهای شهر مادرید در خدمت شما هستم امیدوارم خوشتون بیاد

مادرید



مادرید پایتخت کشور اسپانیا است


همچنین مادرید یکی از ۱۷  بخش خود مختار و یکی از ۵۰ استان اسپانیا است.


این استان ۱۷۹ دهستان دارد. پایتخت بخش خودمختار و مرکز استان مادرید است.

شهر مادرید دارای فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله  فرودگاه مادرید-باراخاس است و هم‌چنین راه‌های جاده‌ای و ریلی بسیار مجهزی می‌باشد. حمل و نقل عمومی در مادرید کارآمد است. قطارها و متری مادرید به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو اتوبوس، مونوریل و تراموا به عنوان مکمل فعالیت می‌کنند.

 

برای دیدن ادامه عکسها به ادامه مطلب بروید

 

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : عکس مادرید,اسپانیا,نقاط دیدتی اسپانیا,مکان های توریستی و تاریخی مادرید,عکس شهر مادرید,ffff, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 9191 تاريخ : 17 آبان 1391 ساعت: 1:49 PM

سلام امروز با عکسهای شهر سئول در خدمتتون هستیم




 

پایتخت و کلان شهر کشور کره جنوبی با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است.

 

این شهر پایتخت دودمان‌های باکجه (۱۸ ق.م. - ۶۶۰ ب.م) و گوجوسان (۱۳۹۲-۱۹۱۰) هم بوده‌است.

 

پس از تشکیل کشور کره جنوبی در سال ۱۹۴۸ ، سئول به عنوان پایتخت این کشور برگزیده‌شد

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

 

 

عکس شهر...
ما را در سایت عکس شهر دنبال می کنید

برچسب : عکس سئول,عکس کشور کره,عکس کره ای,عکس شهرهای کره,عکس شهر سئول,سئول, نویسنده : جهانگرد citypic بازدید : 8364 تاريخ : 28 مهر 1391 ساعت: 1:48 PM